+48 790 398 298

Blog

Kliknięcie, które odmieniło oblicze reklamy

Kliknięcie, które odmieniło oblicze reklamy

Być może trudno w to uwierzyć, ale minęło ponad 19 lat, odkąd świat po raz pierwszy ujrzał migoczący obraz banera reklamowego działającego online. Był rok 1994, a nowoczesna reklama (jak na ówczesne realia) budziła ogromne zainteresowanie użytkowników portalu HotWired. Tak właśnie zrodziła się innowacyjna metoda pozyskiwania potencjalnych Klientów, jaka stosowana jest po dzień dzisiejszy.

Rewolucję w marketingu internetowym zapoczątkowała amerykańska firma AT&T (ang. American Telephone and Telegraph), która jako pierwsza zdecydowała się na promocję własnych usług w sieci. I jak się okazuje, twórca pierwszego banera reklamowego miał wówczas zupełnie inne podejście do tematu reklamy, niż ma to miejsce obecnie. Jak twierdzi Joe McCambley (pracownik ówczesnej agencji reklamowej Modem Media, która przygotowała pierwszy internetowy baner reklamowy), reklama miała pomagać odnajdywać ludziom to, czego potrzebowali, a nie wywoływać sztuczne zainteresowanie produktem lub ofertą.

Co ciekawe, pierwszy baner miał za zadanie zobrazowanie społeczeństwu czym jest Internet i jak ogromny potencjał w sobie skrywa. Osoby, które „kliknęły” we wskazane pole, odbywały wirtualną podróż po siedmiu muzeach, zlokalizowanych w różnych punktach świata. Tak właśnie AT&T promowało swoje usługi.  Sama reklama w postaci banera, tak bardzo przypadła do gustu użytkownikom portalu, że wielu z nich przesyłało ją dalej, do swoich znajomych i przyjaciół. Taka reakcja społeczeństwa okazała się niezwykłym drogowskazem dla kolejnych reklamodawców, a także dla twórców licznych stron www. Marketing internetowy stał się źródłem ogromnych zysków, a sam Wired zarabiał ok. 20 milionów dolarów rocznie, za umieszczanie reklam na swojej stronie www.

Jako specjaliści od wirtualnych rozwiązań, doskonale znamy współczesne realia promocji i sprzedaży w sieci. Niestety, nawet doskonale przygotowany baner nie jest już wystarczającym sposobem na promocję firm czy też produktów. Coraz częściej konieczne jest zastosowanie przemyślanej i starannie zaplanowanej kampanii reklamowej. W 4DLight zapewniamy to wszystko naszym Klientom, którzy oczekują konkretnych efektów podejmowanych działań. Zadanie to, jak sami zapewne już wiecie, nie zawsze jest łatwe. Jesteśmy jednak niezmiernie wdzięczni losowi, za możliwość pracy w tak dynamicznie zmieniającej się branży, która nieustannie wymaga od nas kreatywnego spojrzenia na teoretycznie „oklepane” już tematy.