Ludziom wydaje się, że copywriter to taki człowiek zaklinający słowa. Swoistego rodzaju czarodziej, który szeregom liter i słów potrafi nadać głębszy sens. Dla niektórych osób, to nawet pewna odmiana telepaty lub jasnowidza, który na podstawie szczątkowych informacji gotów jest dostarczyć kilkustronicowy esej wzbudzających zainteresowanie całego świata.
W 4DLight zajmujemy się kompleksową realizacją projektów wszelakich. Tworzenie stron www, Wirtualne Spacery, grafika reklamowa itp. często wymagają zastosowania odpowiednich tekstów, które nadadzą wartości merytorycznej prezentowanym materiałom promocyjno-reklamowych. I tu właśnie do akcji wkracza człowiek do zadań specjalnych, czyli copywriter we własnej osobie. To właśnie od niego i efektów jego pracy może zależeć sukces całego przedsięwzięcia. Atrakcyjne przedstawienie oferty wymaga doboru odpowiednich słów, które poruszą wszystkimi zmysłami potencjalnych odbiorców. Niemożliwe? Ależ owszem, wszystko zależy od tego kto pisze, o czym pisze i jak pisze.
Copywriter zazwyczaj nie ma łatwego zadania. Musi bowiem wiedzieć jak w prosty i ciekawy sposób przedstawić tematy dość powszechne (co nowego można napisać o branży deweloperskiej, kawie albo o sieciach odzieżowych?) lub całkowicie nowe, praktycznie nikomu nieznane. Do tego należy uwzględnić specjalne oczekiwania Klienta i jego „wizje” kreatywnego ujęcia w słowach profilu jego działalności. Niestety, copywriter nie musi być wizjonerem. To specjalista, który w swojej pracy poza talentem musi posługiwać się także konkretnymi informacjami, jakie zwykle powinien dostarczyć sam Klient. W przeciwnym razie, nie pozostaje nic innego jak kierowanie się własnym wyczuciem i dogłębne analizowanie tematu zlecenia.
Z copywriterem możliwe, a wręcz wskazane jest nawiązanie współpracy. Im więcej informacji uzyska od Klienta, tym lepsze materiały będzie w stanie mu dostarczyć. Z pozoru nieskładny zbiór danych, to prawdziwa skarbnica wiedzy dla autora tekstów. Dlatego też nie należy się bać mówienia/pisania o wszystkim, co przyjdzie do głowy (i jest związane z firmą lub jej produktami). Wszystkie te informacje będą dokładnie przeanalizowane, a następnie zebrane w jeden, spójny i charakterystyczny tekst, mając przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców prezentowanych produktów i usług.